«Професійна підготовка майбутнього фахівця в системі педагогічної (асистентської) практики»
2015-03-31Однією з актуальних проблем вищої педагогічної освіти є якісна підготовка висококваліфікованих, компетентних фахівців, які володіють системним та аналітичним мисленням, використовують знання й уміння у нестандартних ситуаціях, здатних до творчої професійної діяльності. Формування педагога нового типу забезпечується крізь призму практичної підготовки, у тому числі асистентської практики.
31 березня 2015 року на базі факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича відбувся захист переддипломної педагогічної асистентської практики магістрів 512 (М) групи спеціальності «Початкова освіта». Захист проходив у формі методологічного семінару під назвою «Професійна підготовка майбутнього фахівця в системі педагогічної (асистентської) практики». У роботі семінару взяли участь викладачі кафедри педагогіки та методики початкової освіти, студенти-практиканти 512 (М) групи спеціальності «Початкова освіта» та студенти-магістри цієї ж спеціальності заочної форми навчання.
Роботу семінару розпочала кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана з навчально-методичної роботи факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Федірчик Т. Д., яка зазначила, що цьогоріч асистентська практика магістрів спеціальності «Початкова освіта» приємно здивувала своїми результатами. Тетяна Дмитрівна підкреслила, що робота усіх практикантів була організованою, злагодженою і відповідала поставленим вимогам. Було зазначено, що своєю діяльністю практиканти яскраво продемонстрували, що вони цілком готові до професійної діяльності.
Успішне проведення практики та її високі результати забезпечила керівник практики кандидат педагогічних наук, доцент Романюк Світлана Захарівна. У своєму виступі вона охарактеризувала вимоги до цього виду практики, відзначила високу активність студентів у процесі її проведення, звернула увагу на вагому роль викладачів кафедри у виконанні її програми та оцінюванні діяльності кожного магістранта. Підводячи підсумки практики Світлана Захарівна зауважила, що робота студентів її приємно здивувала. Вона побажала магістрантам творчих успіхів у подальшій професійній діяльності.
Із вітальним словом до студентів звернулася виконуюча обов’язки завідувача кафедри педагогіки та методики початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Прокоп Інна Степанівна, яка закцентувала, що під час практики студенти яскраво продемонстрували свою готовність до професійної діяльності, уміння ставити перед собою чітку мету і впевнено її досягати. Інна Степанівна побажала майбутнім педагогам подальших успіхів, нових творчих ідей та невпинного, стрімкого професійного росту.
Цікавий, креативний і водночас науково грамотний звіт про проходження практики за різними її напрямами презентували студенти Похила І., Котузяк В., Іванська І., Кіфічак О., Буздуган Д., Заєць Т., Костик Л. Практиканти розповіли про особливості власної методичної, наукової, виховної, організаційної діяльності, унаочнили розповідь яскравими фотографіями, відеосюжетами тощо.
Після доповідей студентів відбулося обговорення основних актуальних аспектів практичної діяльності юних педагогів. Викладачі кафедри ставили студентам цікаві і водночас проблемні запитання, на які вони активно і грамотно відповідали.
Асистентська практика завершилася, але спогади про ці чудові, незабутні дні залишаться у серцях практикантів назавжди.