Шульга Альона Валерївна 1985 року народження, місце народження – м. Заставна, Чернівецької області. Після закінчення у 2002 році з золотою медаллю Ковельської ЗОШ №1, вступила на педагогічний факультет Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, який закінчила у 2007 році з дипломом магістра з відзнакою за спеціальністю «Початкове навчання».
У 2005 р. призер Всеукраїнської олімпіади зі спеціальності “Початкове навчання” (м.Дрогобич).
У 2007 р. працювала вчителем образотворчого мистецтва у Чернівецькій міській гімназії №4.
З листопада 2007 р. – асистент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.
2013-2017– аспірант кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.
30 червня 2017 року захистила кандидатську дисертацію на тему “Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей” (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук).
11 жовтня 2017 року отримано диплом кандидата педагогіних наук.
Вчене звання доцента кафедри педагогіки та методики початкової освіти присвоєно 26 травня 2022 року.
Шульга А. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей. Інновації у професійно-педагогічній підготовці майбутнього вчителя: проблеми і орієнтири: колект.монографія / за заг.ред. М. Г. Іванчук. – Чернівці: Чернівец.нац.ун-т ім. Ю. Федьковича, 2020. – С.194-209.
- Шестобуз О. С., Шульга А. В., Маковійчук О. В. (2021) Практикум з методики навчання мистецької освітньої галузі в початковій школі : навч. посібник. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. 208 с. – URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1399
- Маковійчук О. В., Шульга А. В. Методика навчання технологічної освітньої галузі в початковій школі: навчально-методичний посібник. Чернівці : Чернівец. Нац. ун-т. ім. Ю. Федьковича, 2022. 164 с.
1. Федірчик Т.Д., Шульга А.В., Шевчук К.Д. Методичні рекомендації до курсу «Методологія та методика науково-педагогічних досліджень». Чернівці: Родовід. 2021. 56с.
2. Романюк, С., Гордійчук, О., Прокоп, І., Шестобуз, О., Шульга, А., Білоус, О. and Величко, О., 2022. Перші дні дитини в школі та педагогічна неперервна практика (Част. 1, Част. 2) : метод. рекомендації / Колектив авторів. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Юрія Федьковича, 2022. 44 с.
1. Makoviichuk, O., Shulha, A., Shestobuz, O., Pits, I., Prokop, I., & Byhar, H. (2020). Training Future Primary School Teachers in the Context of Developing Constructive Skills in Younger Pupils. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(1Sup1), 232-250. doi:http://dx.doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/233
https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/2521/pdf
- Шульга А. Зовнішня техніка вчителя як важливий елемент педагогічної майстерності вчителя початкової школи Науковий вісник Чернівецького національного університету: Збірник наукових праць.Вип.472. Педагогіка та психологія.Чернівці: Чернівецький національний університет, 2009.С.205 -212.
- Шульга А.В. Роль вчителя початкових класів у наданні психологічної допомоги сім’ї молодшого школяра Науковий вісник Чернівецького національного університету: Збірник наукових праць.Вип.498- 499.– Педагогіка та психологія.Чернівці: ЧНУ. 2010.С.201 -204.
- Шульга Альона. Взаємодія вчителя з сім’єю молодшого школяра як психолого-педагогічна проблема Науковий вісник Чернівецького національного університету: Збірник наукових праць.Вип.516. Педагогіка та психологія.Чернівці: Чернівецький нац.у-т., 2010.С.198-205.
- Шульга А. Теоретичні аспекти готовності вчителя до взаємодії з батьками молодших школярів Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки: Зб. Наукових праць.К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010.№ 31 (55).С. 8085.
- Шульга Альона. Особливості та проблеми сучасної сім’ї Науковий вісник Чернівецького національного університету: Збірник наукових праць. Вип.544. Педагогіка та психологія.Чернівці: Чернівецький нац.у-т., 2011.С.197-205.
- Шульга А. Аналіз проблеми готовності до діяльності у психолого-педагогічній літературі Педагогіка вищої та середньої школи, Кривий Ріг.2014.Вип. 41.С. 328-333.
- Шульга А.В. Взаємодія вчителя з батьками молодших школярів з неповних сімей як актуальна проблема сучасності. Нові технології навчання: наук.-метод.зб. / Інститут інноваційних технологій та змісту освіти МОН України.К., 2015.Вип. 86. Частина 1.С. 197-201.
- Шульга А. Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до роботи з батьками молодших школярів Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць / За ред. проф. А. Л. Ситченка.№1 (52), лютий 2016.Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2016.С. 260-265.
- Шульга А. В. Професійна підготовка майбутнього вчителя початкової школи до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей Збірник наукових праць. Педагогічні наукиВипуск LXX.Том 2.Херсон.2016.С. 122-125.
- Шульга А. В. Компоненти підготовки майбутніх учителів до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка.2016.№ 3.С.196-202.
- Шульга А. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей Sciences of Europe.Praha.VOL 3, No 9 (9) (2016)С.85-90.
- Шулга Алена, Никула Наталия, Олеиник Олеся. Концепция за професионалната подготовка на началните учители. Педагогически Алманах.Република БългарияВелико Търново : Университетско издателство «Св. св. Кирил и Методий», 2018.Том 26, Брой 2.С.152–156.Режим доступу: http://journals.uni-vt.bg/almanac/bul/vol26/iss2/9
- Шульга А.В., Катеринюк Х.М. Самореалізація особистості вчителя початкової школи як психолого-педагогічна проблема. Інноваційна педагогіка. Випуск 22. Т. 4. 2020. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/22/part_4/29.pdf
- Шульга А.В., Дідух В.В. Можливості дистанційної освіти в педагогіці партнерства. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». 2020. Вип. 29. Том 4. С. 256-263. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/29_2020/part_4/41.pdf
- Шульга А.В., Тимирівська Т.М. Формування інтересу молодшого школяра до образотворчої діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2020. Вип. 70. Т. 4. С.99-103. http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/70/part_4/20.pdf
- Шульга А. В., Маковійчук О. В. Особливості організації художньо-проектної діяльності молодших школярів. Освітній дискурс: збірник наукових праць./ Голов. ред. О. П. Кивлюк. Київ : ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”, 2020. Випуск 26 (9). С. 62-70. http://ukr.journal-discourse.com/index.php/ed_2017/article/view/255/248
- Маковійчук Олеся, Шульга Альона. Підготовка майбутніх учителів до реалізації технологічної освіти в початковій школі. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи : колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ : Міленіум,2021. С.132-140. – URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1583
- Маковійчук О. В., Шульга А. В. Проблеми взаємозв’язку трудового та естетичного виховання молодших школярів. Актуальні проблеми педагогіки початкової школи в контексті освітньої реформи: зб. наукових праць / укл. Поясик О.І.,Слипанюк О. В., Ковальчук М.П. Івано-Франківськ: НАІР, 2021. С.191-194. URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1590
- Катеринюк, Х., Шульга, А. (2021) Роль розвитку логічного мислення в сучасній математичній освіті. Людинознавчі студі. Серія «Педагогіка», 12 (44), 84–88,
doi: https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.12 - Шульга А. В., Маковійчук О. В., Гатрич І. Г. Проблема цифрової компетентності вчителів при викладанні мистецьких дисциплін в умовах дистанційного навчання. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2022. 1. Р. 222–229.
- Шульга А., Дідух В., Гатрич І. Використання засобів зворотного зв'язку під час дистанційного навчання студентів закладів вищої освіти. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія», Вип. 3, 2023. С.105-110. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7846
- Шульга А., Маковійчук О. (2023). Реалізація міжпредметних зв’язків на уроках образотворчого мистецтва в початковій школі. Проблеми освіти , (1(98), 193-205. https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-98.2023.12 https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7848
- Шульга, А. В., Дідух, В. В. (2024). Особливості використання інтерактивних мультимедіа в освітньому процесі початкової школи. Інноваційна педагогіка, 71(2), 187-190. Видавничий дім «Гельветика». https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10327
- Шульга А.В. Психолого-педагогічні функції неповної сім’ї / Альона Шульга // Zbiór artykułów naukowych. Z 40 Zbiór artykułów naukowych. Konferencji Miedzynarodowej Naukowo-Praktycznej “Pedagogika. Nowoczesne badania podstawowe i stosowane” (30.07.201631.07.2016, Sopot)Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2016.148str. ISBN: 978-83-65608-02-4.С.115-117.
- Шульга А. В. Стан теоретичної підготовки вчителя початкової школи до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей. Personality Development In the Age of Globalization: Collection of scientific papers. Morrisville, LuluPress., 2016. p. 123-126.
1. Шульга А. Проблема взаємодії сім’ї та школи протягом ХХ ст. Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 3 грудня 2014 року : у 4 ч.Суми : видавничо-виробниче підприємство «Мрія», 2014.4ч.С. 77-81.
2. Шульга А. В. Врахування особливостей сім’ї у роботі вчителя з батьками молодшого школяра “Якість неперервної освіти в умовах євроінтеграційних процесів: тенденції, проблеми, прогнози”: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції ( КиївЧернівці, 2-4 листопада 2015 р.). Чернівці, Друк ФОП Горюк, 2015. С. 206– 208.
3. Шульга А.В. Причини виникнення сучасних неповних сімей “Психологія та педагогіка: методика та проблеми практичного застосування”: Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково– практичної конференції ( м. Львів, 25– 26 грудня 2015 року): Львів: ГО “Львівська педагогічна спільнота”, 2015. С. 129– 131.
4. Шульга А. В. Проблеми виховання у неповній сім’ї. Економіка, наука, освіта: інтеграція та синергія: матеріали міжнародної науково-практичної конференції ( Братислава, 18-21 січня 2016 року).: у 3-х т.Т.2К.: Вид-во «Центр навчальної літератури», 2016.С. 85.
5. Шульга А. В. Робота вчителя початкових класів з сім’єю молодшого школяра як педагогічна проблема. Научная весна2 016: материалы III (LXVII) Международной научно-практической конференции по философским, филологическим, юридическим, педагогическим, экономическим, психологическим, социологическим и политическим наукам (Украина, г. Киев, 25 марта 2016 г.).Горловка: ФЛП Пантюх Ю.Ф., 2016.С.4649.
6. Шульга А. В. Педагогічна взаємодія вчителя початкових класів з неповною сім’єю молодшого школяра Педагогіка і психологія: напрямки та тенденції розвитку в Україні та світі: Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції: (15-16 квітня 2016 р., м. Одеса).Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2016.102–105.
7. Шульга А.В. Функції вчителя початкових класів у роботі з батьками молодших школярів. Сучасна педагогіка: теорія, методика, практика. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Полтава, 20-21 травня 2016 року).Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2016С. 102-105.
8. Шульга А. В. Аналіз практичної підготовки майбутніх педагогів початкової школи до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей. Пріоритетні напрямки вирішення актуальних проблем виховання і освіти: Збірник тез міжнародної науково-практичної конференції: ( м. Харків, Україна, 22-23 липня 2016 року).Харків: Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2016 –С. 71-75.
9. Шульга А.В. Типологія сучасних неповних сімей. Актуальные научные исследования в современном мире: ХVІ Междунар. научн. конф., 26-27 августа 2016 г., Переяслав-Хмельницкий. // Сб. научных трудов Переяслав-Хмельницкий, 2016.Вып. 8(16), ч. 2С.84-86.
10. Шульга А.В. Воспитательный потенциал неполной семьи Научные исследования: VII Международная научно-практическая конференция «Научные исследования: ключевые проблемы III тысячелетия», Москва. 2 августа 2016 года.Москва, 2016. –№6 (7) С.4951.
11. Шульга А. В. Аналітичний пошук визначення «педагогічна умова» Сучасна педагогіка та психологія: від теорії до практики: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 26-27 серпня 2016 р.Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2016.С. 5860.
12. Шульга А.В. Аналіз поняття професійна підготовка вчителя початкової школи Лабіринти реальності: зб. наукових праць ( за матеріалами ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції від 30-31 жовтня 2016р., МонреальСєвєродонецьк) / за заг. ред. д.філос.н. Журби М.А.Монреаль: CPM «ASF»– С.169-171.
13. Шульга А.В. Рефлексія як педагогічна умова формування готовності майбутніх педагогів до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей Stav, problemy a perspectivy pedagogickeho studia a socialnej prace: Medzinarodna vedecko-prakticka konferencia ( 28-29 octobra 2016).Vysoká škola Danubius, Sladkovicovo,C.169170.
14. Шульга А. В. Розвиток мотивів і професійних інтересів як педагогічна умова формування готовності майбутнього вчителя початкової школи до роботи з батьками молодших школярів з неповних сімей Теорія та практика сучасної науки та освіти. Матеріали Міжнародної наукової конференції. 29-30 листопада 2019 р., м.Дніпро. Частина ІІ. / Наук. ред. О.Ю.Висоцький.Дніпро: СПД «Охотнік», 2019.– С. 144-146.
15. Шульга А.В. (2021) Проблеми дистанційного навчання образотворчого мистецтва у початковій школі. Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб.матеріалів ХVІІІ Міжнародних педагогічно-мистецьких читань памяті проф. О.П. Рудницької / наук.ред. Г.І.Сотська, М.П.Вовк . Вип. 4 (16). К.: Талком. 105-106.https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1291
16. Шульга А.В., Довжик М.М. Виховний потенціал творчої спадщини Лесі Українки Педагогічні ідеї та культурно-просвітницька діяльність Лесі Українки. Матеріали студентського міжвузівського Е-вебінару, присвяченого 150-літтю від дня народження Лесі Українки, 25 лютого 2021 року/ укл. Романюк С.З.,Мафтин Л.В., Спорняк А.В. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2021. С.42-46. – URL: https://drive.google.com/file/d/1KqpiBKji2znM9JRb3qKv0xvtA0e9Y-k4/view?ts=6040d290
17. Шульга А., Білоус О. Проблема обдарованості дітей з особливими освітніми потребами. Вісник Польсько-української науково-дослідної лабораторії дидактики імені Я. А. Коменського. Вип. 2(22): Сучасні проблеми обдарованості особистості: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Умань, 20–21 трав. 2021 р.) / МОН України, НАПН України, Ін-т педагогіки [та ін.]; [редкол.: Осадченко І. (голов. ред. та відп. за вип.), Демченко І., Івлєва Н. [та ін.]. Умань: Візаві, 2021. С.141-146. – URL: https://archer.chnu.edu.ua/handle/123456789/1416
18. Шульга Альона (2021) Вплив дистанційного навчання на особистість педагога. Розвиток освітніх систем в умовах євроінтеграційних трансформацій: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Чернівці, 26-27 травня 2021 року / за наук. ред. д. пед. наук С.З. Романюк. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2021. С.319-325. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1550