Перейти до основного вмісту
Романюк Світлана Захарівна
доктор педагогічних наук
завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти

Scopus

Google Scholar

Web of Science

ORCID

Романюк Світлана Захарівна народилася 3 грудня 1970 року у м. Хотині, Чернівецької області. У 1987 р. закінчила Хотинську середню загальноосвітню школу.

У 1990 р. завершила навчання в педагогічному училищі і здобула професію «Вчитель початкових класів».

Педагогічну діяльність розпочала у ЗОШ № 20 м. Чернівці, де працювала на посаді вчителя початкових класів з 1990 по 1994 р.

З 1994-1997 рр. навчалася на педагогічному факультеті Чернівецького державного університету ім. Ю. Федьковича за спеціальністю «Початкове навчання. Народознавство», який закінчила з відзнакою та здобула кваліфікацію «Вчитель початкових класів та народознавства». За успішне навчання отримувала стипендії Вченої ради ЧНУ та Кабінету міністрів України.

З 1997 р. асистент кафедри педагогіки та методики початкового навчання.

У 2001р. захистила кандидатську дисертацію «Педагогічна діяльність Івана Боднарчука в контексті розвитку українського шкільництва в Канаді» зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки на засіданні спеціалізованої вченої ради К 20.051.01 у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.

У 2002 – 2003 рр. працює на посаді заступника декана педагогічного факультету з виховної роботи. З 2003 по 2016 р. доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти.

У 2015р. захистила докторську дисертацію «Розвиток рідномовної освіти  українців в умовах західної діаспори (ХХ – початок ХХІ ст.)» зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки на засіданні спеціалізованої вченої ради Д 26.452.02 в Інституті вищої освіти НАПН України. За успіхи у науковій роботі двічі отримувала стипендію Кабінету Міністрів України для молодих учених.

У 2017 р. призначена на посаду професора кафедри педагогіки та методики початкової освіти. У 2019 р. присвоєно вчене звання професора. У цьому ж році отримала сертифікат (znajomosci jezyka obcego), який підтверджує високий рівень володіння польською мовою на рівні В2 на базі Wyższa Szkoła Lingwistycznej (м.Ченстохово, Польща).  

З 2019 р. по даний час обіймає посаду завідувача кафедри педагогіки та методики початкової освіти. Очоливши кафедру, Романюк С.З. розширила партнерські зв’язки як з вітчизняними так і зарубіжним закладами освіти, долучила викладачів кафедри до проекту Фінська підтримка «Навчаємось разом», започаткувала гостьові лекції з освітянами Канади, Польщі, Туреччини, створила при кафедрі раду стейкхолдерів.

З 2020 р. керівник навчально-наукової лабораторії «Теорія і практика розвитку Нової української школи». Є керівником 2 захищених кандидатських дисертацій  (Пилип Г.М., 2010 р., Рудницька-Юрійчук І.Р., 2020 р), здійснює керівництво кандидатської дисертації (Коваленко А.О.). Під керівництвом Романюк С.З. здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти є переможцями студентських наукових робіт (Гудан Д.І. - переможця I етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка і спеціальності «Початкова освіта»  у 2021/2022 н. р.; Тимків І.В., переможця першого (внутрішньоуніверситетського) туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка і спеціальності «Початкова освіта»  у 2022/2023 н. р.; Гончарук М., переможця першого (внутрішньоуніверситетського) туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка і спеціальності «Початкова освіта»  у 2023/2024 н. р.).

 За час роботи підвищила рівень професійної діяльності на базі Національної академії педагогічних наук України ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти (м.Київ, 2019 р.), Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (2021 р.), у Жешувському університеті (м. Жешув, Польща, 2018 р.), Гданській Вищій Гуманістичній Школі (м. Гданськ, Польща, 2023 р.).

Науковий доробок Романюк С.З. складають понад 300 публікацій різних наукових рівнів, серед яких 5 монографій, 5 навчальних та 15 навчально-методичних посібників, статті у вітчизняних і зарубіжних науковометричних і фахових виданнях, збірниках матеріалів міжнародних, всеукраїнських та регіональних конференцій, симпозіумів, семінарів.

Світлана РОМАНЮК  є:

-   Гарантом акредитованої освітньо-професійної програми «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 013 «Початкова освіта» галузі знань «01 Освіта / Педагогіка».

-   Членом групи забезпечення ОПП «Румунська мова та література» спеціальності 014, 027 Румунська/молдавська мова і література для ОР МАГІСТР (19.01.23 р.) та ОПП «Румунська мова та література. Зарубіжна література» спеціальності 014, 02 Середня освіта (Румунська мова та зарубіжна література) для ОР МАГІСТР (12.06.24 р.).

-   Членом комісії з рейтингової оцінки роботи викладачів та кафедр ЧНУ (наказ №3 від 27.01.2023 та наказ № 36 від 26.01.2024 р.)

-   Керівником НДР кафедрального дослідження «Теоретико-методологічні засади розвитку педагогічної освіти та професійної підготовки фахівців у контексті євроінтеграційних процесів» (протокол № 8 від 28 січня 2021 р.)

-   Тренером для регіональних тренерів у рамках підготовки вчителів початкових класів до впровадження Державного стандарту початкової освіти та Концепції «Нова українська школа» (відповідно до наказу МОН України № 252 від 19.03.2018) - Сертифікат № 698 (Наказ МОН №890 від 25.06. 2019 р.) .

-   Членом консультативної  групи щодо виконання положень Закону України «Про освіту» (05.09.2017р.), вимог Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ №87 від 21.02.2018 р.),  Концепції «Нова українська школа» (рішення колегії МОН від 27.10.2016 р.) у Чернівецькій області.

-   Експертом електронних версій проектів підручників для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти Міністерства освіти і науки України (2018 р.).

-   Членом науково-методичної комісії (підкомісії) сектору фахової передвищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України (наказ № 907 від 09.07.2020 р.).

-   Член науково-методичної комісії (підкомісії) сектору вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України (наказ № 1745 від 17.12.2024).

-   Членом спеціалізованої вченої ради Д 70.145.01 у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії з присудження наукового ступеня доктора наук 

-   Членом наукової ради журналу «Studia Gdanskie. Wizjei rzeczywistosc» Гданської вищої школи гуманістичної (Польща).

-   Членом редакційної колегії фахового журналу «Гірська школа Українських Карпат» (ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»).

-   Членом консультативної комісії зі створення підручників з української мови і читання для українських початкових класів у Польщі (2018 р.).

-   Заступником голови відокремленого підрозділу громадської організації «Всеукраїнське товариство «Рідна школа» в Чернівецькій області.

-   Співавтор проекту Концепції створення двомовних підручників для закладів загальної середньої освіти (на виконання положень Закону України «Про освіту» та пункту 2.2 Дорожньої карти з імплементації ст.7 «Мова освіти» Закону України «Про освіту»).

Крім того Романюк С.З. бере активну участь у проєктній діяльності:

  1. «Фінська підтримка реформи української школи» (2018-2022) Міністерства освіти і науки України спільно з урядом Фінляндія,  координатор проекту по кафедрі (Лист МОН України № 1/9-132 від 11.03.2019 р., Наказ ЧНУ № 129 від 13.03.2019 р.)
  2. «Фінська підтримка реформи української школи». «Підготовка тренерів з надання психосоціальної підтримки для ЗВО». (2022 р.)
  3. Координатор проєкту «Фінська підтримка реформи української школи» (“Навчаємось разом”) від ЧНУ щодо розроблення і впровадження курсу методики навчання української мови як державної (Меморандум про співпрацю) (Наказ ЧНУ № 569 від 15.12. 2021 р.)
  4. Учасниця Італійсько-українського проєкту «I care in Ukraine» («Мені не байдуже в Україні») (2020); «Supporting school inclusion and parenthood in Ukraine» («Підтримка шкільної інклюзії та батьківства в Україні») (2021). (Наказ № 157 від 14.04.2021 р., наказ № 291 від 13.09.2021 р.)
  5. Учасниця міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: Інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси (2020) (Лист № 2.1 – 5/21 від 21.05.2021).
  6. Учасниця проєкту «Вогник порозуміння», який співфінансується Польсько-американським фондом Свободи в рамках програми RITA – «Зміни в регіоні», яку реалізує Фонд «Освіта для демократії». Це міжнародна програма «Слова: вікна або стіни» Програма сформована в ідеї Порозуміння без насильства (2024).
  7. Учасниця проєкту «Діяльнісний підхід в НУШ» від LEGO Foundation в Україні (серпень, листопад 2024).

За високий професіоналізм, сумлінне виконання службових обов’язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки України нагороджена подякою МОН України у 2020 році. Окрім того нагороджена грамотою Чернівецької обласної ради, управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації.

Коло наукових інтересів:

Методика навчання української мови в початковій школі та як державної в закладах освіти з навчанням мовами національних меншин; інноваційні підходи до навчання мовно-літературної освітньої галузі; розвиток рідномовної освіти і національного виховання українців у західній діаспорі; підготовки майбутніх учителів  початкової школи до інноваційної діяльності в умовах НУШ, педагогічні технології в освітньому процесі вищої і початкової школи; проблеми творення підручників української мови для початкових класів НУШ; практико-орієнтований підхід до професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів.

Забезпечує викладання дисциплін:

Ø Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі (українська мова) ОР «Бакалавр» спеціальності 013 «Початкова освіта»

Ø Нові підходи до навчання мовно-літературної освітньої галузі у початковій школі ОР «Магістр» 013 «Початкова освіта»

Ø  Актуальні проблеми та інновації в організації освітнього процесу ЗВО для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти

 

 

  1. Романюк С.З., Руснак І.С. Іван Боднарчук. Життя і педагогічна діяльність. – Чернівці: Зелена Буковина, 1999. – 208 с.
  2. Романюк С.З. Розвиток рідномовної освіти українців у західній діаспорі (ХХ – початок ХХІ століття): монографія / С.З.Романюк. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2015. – 539 с.
  3. Романюк С.З. Розвиток системи неперервної світи в контексті суспільних трансформацій ХХІ століття: колект. монографія / за ред. М.Г.Іванчук. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2016. – 400 с.

 

  1. Руснак І., Романюк С. Українське шкільництво в Канаді: навчальний посібник. – Снятин, 2002, 350 с. 
  2. Руснак І.С., Романюк С.З. Магістерська робота з педагогіки: Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Рута, 2005. – 208с.
  3. Романюк С.З., Богданець-Білоскаленко Н.І. Стежина у світ читання: додаткове читання для учнів 3 класу у закладах загальної середньої освіти. – К.: «Педагогічна думка», 2021, 112с.
  4. Романюк С.З., Костащук О.І. Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі (українська мова) : навч.-метод. посібник / С.З.Романюк, О.І. Костащук. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича, 2023, 168 с.
  5. Романюк С., Костащук О. Педагогічні технології в початковій школі. Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Чернівец. нац. ун-т  ім. Ю.Федьковича, 2022, 163 с. http://surl.li/zrvgir

   

  1. Романюк С., Іванчук М. Перші кроки в країну знань. Навчально-методичний посібник з педпрактики «Перші дні дитини в школі». – Чернівці, 2002. – 160 с.
  2. «Методичні рекомендації до виробничої професійної (педагогічної) практики» / Кол. авторів. О. Є. Гордійчук, М. Г. Іванчук, Т. Д. Федірчик, С. З. Романюк, І. С. Прокоп. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т., 2021. – 21 с. http://surl.li/rnehbl
  3. «Перші дні дитини в школі та педагогічна неперервна практика» (Частина 1, Частина 2): Методичні рекомендації / Кол. авторів: Гордійчук О.Є., Романюк С.З., Прокоп І.С., Шестобуз О.С., Шульга А.В., Білоус О.В., Величко О.І. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, ім. Юрія Федьковича, 42-44 с. 2022. http://surl.li/erckmq

Статті у рейтинговому журналі

з наукометричної бази Scopus або Web of Science

1.    Svіtlana Z. Romanyuk, Ivan S. Rusnak , Maryna S. Vasylyk , Olena M. Novak, Inna M. Shorobura (2020), 47-58. Trends of Modern Education Development in the European Educational Space. International Journal of Higher Education. Vol. 9, No. 7, 2020. ISSN 1927-6044 E-ISSN 1927-6052 (Scopus)  http://surl.li/wlnosj

2.    Korotkova, Y., Romanyuk, S., Vysochan, L., Shkleda, L., & Kozlova, L. (2020). The Phenomenon of the Institution of Education in the World Order of Postmodern Globalization. Postmodern Openings, 11(3), 244-256. https://doi.org/10.18662/po/11.3/211      ISSN: 2068-0236 | e-ISSN: 2069-9387 (Web of Sians)

3.    Kotyk, T., Romanyuk, S., Bogush, A., Rudenko, Y., & Nepomniashcha, I. (2021). Atividades inovadoras e de projeto de educação futura. Laplage Em Revista, 7(3B), p.213-219. https://doi.org/10.24115/S2446-6220202173B1539p.213-219  (Web of Science Q2)

4.    Kotyk, T., Romanyuk, S., Кusul, M. (2022).  Features of interdisciplinarity of modern pedagogy Revista Tempos E Espaços Em Educação , 15 (34), e16936. https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.16936 (Web of Science)

5.    Romanyuk, S.Z.Rusnak, I.S.Dolynskiy, I.V.Maftyn, L.V.Onyshkiv, Z.M. (2022), Competence-Based Readiness of Future Teachers to Professional Activity in Educational Institutions/ Journal of Curriculum and Teaching,  11(2), стр. 42–55 http://surl.li/tcqvqf (Scopus)

6.    Romanyuk, S., Maftyn, L., Iliichuk, L., Vasylyk, M., Tarangul, L. (2023). The use of modern technologies to enhance the quality of teaching at higher education institutions. Amazonia Investiga, 12 (68), 224-235. https://doi.org/10.34069/AI/2023.68.08.21

7.    Romanyuk, S., Maftyn, L., Iliichuk, L., Vasylyk, M., Tarangul, L. (2023). The use of modern technologies to enhance the quality of teaching at higher education institutions. Amazonia Investiga, 12 (68), 224-235. https://doi.org/10.34069/AI/2023.68.08.21 (Web of Science)

8.    Ryzheva, N., Nefodov, D., Romanyuk, S., Marynchenko, H., & Kudla, M. (2024). Artificial Intelligence in higher education: opportunities and challenges. Amazonia Investiga, 13(73), 284-296. https://amazoniainvestiga.info/check/73/24-284-296.pdf  (Web of Science)

9.    Serhii Rudyshyn, Iryna Truskavetska, Svitlana Romanyuk, Anatolii Vakal, Vitaliy Hnatyuk (2024). The role of motivation factors in education for the development of student’s environmental leadership in HEIs. Journal of Education and Learning (EduLearn).  Vol. 18, No. 1. P. 1-8. (Scopus) DOI: http://surl.li/ujilvi   (Scopus)

10. Romanyuk, S., Karaman, O., Onyshkiv, Z., Vasylyk, M., & Strohanova, H. (2024). The use of multimedia technologies in the development of the methodological competence of future teachers. Eduweb, 18(2), 197–208. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2024.18.02.14  (Web of Science)

1. Romaniuk S. Podstawy teoretyczno-metodyczne nauczania języka ukraińskiego w środowisku obcojęzycznym: aspekt porównawczy // Studia Gdanskie. Wizje i rzeczywistosc. Tom ХVІ. – Gdansk 2019. – s.135-150. ISSN 1731-8440 e- ISSN 2544-1426 http://www.gwsh.gda.pl/uploads/oryginal/4/3/fe1d3_Studia_Gdanskie_tom_15.pdf

2. Романюк С. Тенденції формування рідномовного освітнього простору мігрантів  у полілінгвальному середовищі  країн поселення. Rozwój polskiej i ukraińskiej teorii i praktyki pedagogicznej na przestrzeni XIX–XXI wieku t. 9 /Розвиток польської та української освіти і педагогічної думки (ХІХ–ХХІ ст.) Т. 9 Освітній вимір місця і простору/ за ред. Гаратик А., Заячківська Н. Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Wrocław 2021. С.137-153. https://bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/141901/edition/133268/content

3. Romaniuk Svitlana Zakharivna Media Literacy in Modern Education: Problems and Achievements of Scholars. Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość,  2021, Tom XVIII, с.53-70 https://studiagdanskie.pl/resources/html/article/details?id=229797

4. Romaniuk Svitlana,  Marina Vasylyk. Funkcje kształtowania kompetencji medialnych uczniów w procesie edukacyjnym współczesnej szkoły. Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość. 2022. Tom XIX. p. 78-94 https://studiagdanskie.pl/resources/html/article/details?id=610044

 

1.    Романюк С. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи засобами інноваційних практик. Актуальні проблеми сучасної дошкільної та вищої освіти. Збірник наукових праць. – Одеса,  2019. – С.255-258. https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/uk/

2.    Романюк С. З., Романюк О. В. Інноваційні технології у професійній підготовці сучасного вчителя: вітчизняний та зарубіжний досвід. Молодий вчений. № 7.1. (71.1), липень, 2019. – с.64-69. http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/7.1/14.pdf

3.    Романюк С., Яворська С. Системний підхід до розвитку зв’язного мовлення дітей у дошкільних навчальних закладах//Науковий журнал «Педагогічні науки:теорія, історія, інноваційні технології» / гол.ред. А.А.Сбруєва. – Суми: вид-во СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2019. – 7 (91). – 390с. https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/01/15-1.pdf

4.    Романюк С.З. Формування психологічного позитивного клімату в педагогічному колективі сучасного загальноосвітнього навчального закладу в умовах освітніх змін / Мафтин Л.В., Предик А., Романюк С.З. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми: СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2020. – С.214-224. http://surl.li/wiyzkd

5.    Романюк С.З. Особливості технологізації освітнього процесу в початкових класах нової української школи. Сучасні технології початкової освіти: реалії та перспективи: збірник наукових праць. Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка редкол.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудима, О.В. Ковальчук. Київ: Міленіум, 2020. Випуск 3. с.156-161 http://surl.li/nondae

6.     Романюк С, Шевчук К. Особливості формування медіаграмотності у закладах вищої освіти. Інфомедійна грамотність – невід’ємна складова навчального процесу закладу вищої освітизбірник статей / Редкол.: В. Ф. Іванов (голов. ред.) [та ін.]. Київ: Академія української преси, IREX, Центр Вільної преси, 2021.– С.316-325 https://www.aup.com.ua/zbirnik-statey-infomediyna-gramotn/

7.    Романюк С. Яворська С. Формування орфографічних знань і вмінь учнів у процесі виконання розумових дій. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету Вип. 3, 2022. С.81-89. ISSN 2307-4906 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/265920

8.    Романюк С. Сучасні засади навчання української мови в школах з  навчанням мовами національних меншин. Науковий журнал «Acta paedagogiсa volynienses», Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, Видавничий дім «Гельветика», Випуск 2, 2022, С.143-152. http://www.journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy

9.    Тарангул Л., Романюк С. Використання технології доповненої реальності в освітньому процесі закладів вищої освіти. Проблеми освіти, Випуск 1 (96), 2022, С.187-204. https://imzo-journal.org.ua/index.php/journal/issue/view/15

10. Руснак І., Романюк С. Кость Кисілевський – педагогічна і наукова діяльність. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2022, № 4 (118), С.166-178. https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/5151

11. Романюк С.З. (2023). Мафтин Л.В. Національно - патріотичне виховання в умовах викликів сучасності. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 17. /М-во освіти і науки України, Рівнен. держ. гуманіт.ун-т;упоряд.: О.Б.Петренко;ред.кол.:О.Б.Петренко,  Н.Б.Грицай, Т.С.Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, С.112-121. https://archer.chnu.edu.ua/handle/123456789/8030

12. Романюк С.З (2023). Етнокультурний компонент у сучасній початковій освіті. Гірська школа Українських Карпат: наукове фахове видання з педагогічних наук. №28, Івано-Франківськ, С. 33-37. https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/7239/7499

13. Романюк, С. (2023). Активні методи навчання у лінгводидактичній підготовці учителя нової української школи. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 79–85. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.12

14. Романюк С., Костащук О.І. (2023). Виховання моральної культури як орієнтир професійного становлення майбутнього вчителя Проблеми освіти: зб.науков.праць. Електронне  видання  ДНУ  «Інститут модернізації змісту освіти». К., Вип. 2(99), С.308-321. https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-99.2023.19

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності