Проведено ІІ Міжнародну науково-практичну Інтернет-конференцію «Стратегії модернізації педагогічної освіти в Україні та країнах Євросоюзу»

2022-10-21

20 жовтня 2022 року кафедрою педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича (завідувач – доктор педагогічних наук, професор Романюк Світлана Захарівна)  проведено ІІ Міжнародну науково-практичну Інтернет-конференцію «СТРАТЕГІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА КРАЇНАХ ЄВРОСОЮЗУ».

Метою конференції є аналіз досягнень і сучасного стану педагогічної освіти в Україні та країнах Європейського Союзу, виокремлення актуальних проблем її розвитку і  обґрунтування стратегій модернізації в контексті євроінтеграційних процесів задля посилення ролі освітньої галузі в підготовці висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців для розбудови Української держави та зростання її міжнародного авторитету в європейській спільноті.

Співорганізаторами та учасниками конференції стали Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Рівненський державний гуманітарний університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Світова Координаційна Виховно-Освітня Рада Світового Конгресу Українців (Канада), Гданська Вища школа гуманістична (Польща), Сучавський університет імені Штефана Чел Маре (Румунія), Університет міжнародного бізнесу ISM (Словаччина), Арієльський університет (Ізраїль) та інші.

Науковий захід викликав значний інтерес у педагогічної громадськості як України, так і зарубіжжя, про що свідчить кількість його учасників: до програми  включено понад сто доповідей і повідомлень з актуальних проблем розвитку сучасної педагогічної освіти в Європі  та світовому просторі. Конференція зібрала кращих представників наукової еліти з вищих навчальних закладів нашої держави, Австралії, Ізраїлю, Канади, Польщі, Румунії, Словаччини та Національної Академії педагогічних наук України.  

Робота Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції  традиційно відбувалася у формі пленарного засідання, засідання наукових секцій та круглого столу. На пленарному засідання конференції виступили: з вітальним словом доктор  історичних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, перший проректор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Балух Василь Олексійович, який привітав учасників з важливою подією в житті факультету, відзначив високий рівень організації конференції, актуальність її проблематики та важливість проведення в умовах війни, як ще одного фронту – освітянського,  підкресив роль освіти як ефективного інструмента формування особистості в  інформаційному суспільстві.

Плідної роботи учасникам конференції також побажали: головаСвітової Координаційної Виховно-Освітньої Ради Світового Конґресу Українців  Оксана Левицька (Канада), доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії  Інна Шоробура, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Тетяна Федірчик.

У наукових доповідях, виголошених на пленарному засіданні, розглядалися актуальні  проблеми  модернізації педагогічної освіти в Україні та країнах Європейського Слоюзу, зокрема: «Європейськість в освітній стратегії України» (Георгій Філіпчук, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України, заслужений діяч науки і техніки, Почесний доктор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, почесний доктор Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича); «Детермінанти розвитку сучасної педагогічної освіти в Україні і зарубіжжі» (Лариса Лук’янова, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України/м. Київ, Україна), «Українське шкільництво в штаті Вікторія, Австралія, від становлення до пандемії covid-19 (1947–2021 рр.)» (Наталія Пошивайло-Таулер,  віце-президент Світового Конгресу Українців у країнах Південної, Південно-Східної Азії, Африки, Австралії та Нової Зеландії, Головний виховник відділу Спілки Української Молоді ім. Івана Мазепи); «Оцінювання діяльності викладачів як складник внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти» (Ольга Ярошенко – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України ), «Педагог майбутнього: формування нової моделі підготовки для освіти інформаційного суспільства»  (Володимир Луговий – перший віце-президент НАПН України, головний науковий співробітник відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України), «Реалізація компетентнісного підходу в освіті країн Європейського Союзу та Україні» (Наталія Сіранчук – доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка), «Підготовка майбутніх учителів до виховання учнів на ідеях миру в Україні та Польщі»(Олександра Янкович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка), «Реалізація творчого потенціалу майбутніх учителів початкових класів в епоху цифровізації» (Наталія Бахмат доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івaнa Oгієнкa), «Особливості організації соціальних послуг супроводу дітям з особливими освітніми потребами під час інклюзивного навчання» (Зоя Шевців – доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету), поділилася досвідом та ознайомила з особливостями організації освітнього процесу, новими форми  і прийоми навчання в Аріельському університеті Nitza Davidovich – керівник відділу освіти, оцінки якості та академічного навчання, голова Ізраїльського консорціуму центрів розвитку викладачів, «Освітньо-технологічне осмислення стратегії подолання викликів у територіальних громадах сьогодення на демократичних засадах» (Марія Пірен –доктор соціологічних наук, професор кафедри педагогіки і соціальної роботи, заслужений діяч науки і техніки України) та  ін. Робота секційних засідань відбувалася за такими напрямами:

Сучасні системи розвитку освіти в країнах Європейського Союзу та Україні.

Модернізація змісту педагогічної освіти в мовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторі.

Формування кадрового потенціалу педагогічної освіти: досвід європейського союзу та України.

Модернізація управління в системі педагогічної освіти : пошуки оптимальної моделі.

Моніторинг та оцінка якості педагогічної освіти в європейському освітньому просторі.

Дистанційне навчання в умовах динамічних суспільних трансформацій: вітчизняний і міжнародний досвід.

У роботі секційних засідань взяли участь провідні науковці України й зарубіжжя, молоді вчені, аспіранти, здобувачі освіти другого магістерського рівня. Доповіді, які прозвучали на форумі, активність його учасників у дискусії засвідчують актуальність тематики, перспективу дослідження порушених проблем, згуртованість наукової спільноти в умовах російсько-української війни. 

На завершення конференції виступила ініціатор її проведення, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Романюк Світлана Захарівна, яка подякувала організаторам та учасникам конференції за плідну співпрацю, підсумовувала результати роботи конференції та висловила побажання активізувати спільну діяльність у вирішенні актуальних проблем педагогічної науки. 

Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «СТРАТЕГІЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА КРАЇНАХ ЄВРОСОЮЗУ» відбулася на високому організаційному та науковому рівні, в атмосфері доброзичливості, взаєморозуміння й інтелектуальної творчості. Обрана тема науково-практичної конференції послугувала плідним підґрунтям для обміну думками із зазначеної проблематики. У зв’язку із злободенністю піднятих питань за результатами конференції буде опубліковано збірник тез доповідей і повідомлень її учасників.